1/25/2016

Shakespeare - year 8


William Shakespeare
Alive, though dead for 400 years





Alla i gruppen ska ha läst och förstått  den skrivna pjäsen. (Använd ordlista och diskutera innehållet i gruppen.)
Gruppens uppgift är att på engelska presentera/beskriva/förklara/framföra pjäsen för resten av klassen. Detta kan göras som en bildserie, som en dockteater, som en moderniserad pjäsversion, som en föreläsning, som en sit-com, en musikal, en poetry slam, en TED-talk, som en blandning av allt ovanstående, endast er fantasi sätter gränser för metoden. Huvuduppgiften är att resten av klassen ska förstå/uppleva storyn.
Alla i gruppen måste vara hörbart delaktiga (betygskriterium: muntlig förmåga) och jag vill att ni delar ert manus med mig (d.v.s. alla har manus i sina engelskamappar, tydligt rubricerat)!
Om ni väljer att spela in så är mitt tips att texta era presentationer så att det blir lättare för publiken att förstå och hänga med.


Sök gärna mer material på nätet, ni kan t.ex. söka på Shakespeare animated tales, Shakespeare + video, Namnet på er pjäs + retold eller varför inte på http://www.sparknotes.com/







Lektioner till ert förfogande:    


Måndag  v 4
Måndag v 5
Måndag v 6
Måndag v 7
Måndag v 8
Måndag v 9 - presentationer
             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar